tisdag 20 december 2011

Betty

Idag så åkte jag till stallet för att hänga med alla grymma, jag smsade lite med min kompis Hannah och jag fråga om hon skulle rida men det skulle hon inte så jag fråga ifall jag fick rida för henne.
Jag fick det! Men det var bara ett litet problem.. Hehe jo hade Inga ridkläder!
Så fick låna ridbyxor av Tova och ridstövlar av emelie och sen ridhjälm av ridskolan.. Tack så mycket tjejer!
Men iallafall jag fick från början nugget men han ridit honom så mycket.
Men jag Moa, Elvira och Tova gjorde ett byte såhär såg det ut innan bytet:
Jag-nugget
Moa-eminem
Elvira-Betty
Tova-Little may
Såhär såg det efter:
Jag-Betty
Moa-little may
Elvira-nugget
Tova-eminem
Och för er som inte vet är Betty min lilla BEBIS :)

Ridningen:
Hon var väldigt seg i början. Vi körde först 0,1,2,3,
Det är när läraren säger 0 ska man göra halt 3 ska man galoppera o.s.v
Sen körde vi ö, hav och land snacka om att hästarna blev vilda många hästar drog verkligen iväg haha!
Efter det körde vi självständigt och Betty var såååå fin! Hon var fortfarande seg men hon började verkligen jobba, hon började arbeta med bak benen vilket ledde till att hon höjde ryggen och därefter kom formen. Har verkligen börjat hitta hennes knappar! Hon och jag typ trivs tillsammans ;) i slutet så fick jag henne att hålla formen i galoppen snacka om att jag var stolt! Haha men hon brukar alltid böja på nacken och se fin ut men den här gången arbetade hon verkligen på riktigt. Är iallafall jätte nöjd! Hon e bäst! Och eftersom det här var den sista gången nurå och jag fick rida på min fina bebis! Ingenting är bättre än när allt går bäst! Kommer verkligen att sakna att rida henne..
Hehe visste ni att jag är gift med Betty? Har video bevis någon som är intresserad av att se vår vigselvideo? Haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar