fredag 16 december 2011

Stockby ridskola

Kom på att jag glömt att säga att jag ska sluta rida på ridskolan för att jag bara ska rida pan.
Idag var det sista gången jag red på Stockby.. Kändes lite sorgligt, jag började hänga i stallet vid redan 3 års ålder gick på knatteridning och var typ i stallet varennda helg tills jag var ca 8 år då jag fick en plats i en ridgrupp. Började rida 1 gång i veckan och fortsatte åka till stallet under helgerna. Sen så började jag i en P4 på tisdagar.. Efter typ halva terminen så utvecklades jag så mkt så fick byta till P5 på onsdagar. Den gruppen kommer jag ALDRIG att glömma! Onsdagar var höjdpunkten i veckan. Vi satt ugn 6 tjejer och åt middag med våran ridlärare vi fick hjälpa till att dela ut hästar o.s.v vi var en hel familj. Under denna tiden blev jag även medryttare på index. Sen när jag blev medryttare på pan så kunde jag inte fortsätta i onsdagsgruppen för att eftersom det tar så lång tid att åka till pan valde jag att åka till honom dom dagar som jag slutade tidigast och en av dom dagarna var då onsdagar. Eftersom pappa redan hade betalt termins avgiften så valde vi att jag skulle gå terminen ut i en grupp på fredagar.
Och idag var det sista gången. Det kändes väldigt hemskt när man skulle säga hejdå till alla hästar, alla hästar som vart där alla år, hästar som man har skapat historia med. En märklig känsla... Men jag kommer att komma och hälsa på! Annars skulle jag typ inte överleva haha nej men efter 7 år så vill jag tacka ridskolan för alla underbara år! Jag har fått så många nya vänner och har trivits jätte bra! Nu är det dags för nya mål inom ridningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar